Despre Opera

Impresii dintr-o altă lume

Bursa pariurilor la ONB


Este din ce în ce mai evident că scandalul ONB scoate la iveală toată mentalitatea național-comunistă a modelului tipic de angajat la stat. Pe scurt: ONB nu are director în acest moment, două spectacole cu Falstaff (de Verdi🙂 ) au fost anulate, discursul naționalist extras din Doina lui Mihai Eminescu este omniprezent, în timp ce artiștii cântă la lună precum personajele din Ferma animalelor (de Orwell) după alungarea fermierului. Ministrul Culturii este incapabil să tranșeze problema, bâlbâind schimbare după schimbare și cedând tuturor.

Update: Si spectacolul de balet de astăzi, DSCS/The Dream a fost anulat de către „revoluționari”. Pentru prima dată publicul a protestat (deh, spectatorii obișnuiți de la balet sunt mai apropiați de Johan Kobborg, decât publicul „revoluției mediocrilor” din partea lirică a ONB)

the-godfather-508d945641aed

Înainte de o nouă numire care, pentru a avea cât de cât șanse să fie stabilă, trebuie să fie simultană cu demisia ministrului, să trecem în revistă o mică bursă a pariurilor. Oricât ne-am distra sau supăra pe marginea acestui scandal, este clar că ONB trebuie restructurată complet, până la ultimul angajat, pentru a adopta un model universal de funcționare.

Numele vehiculate sunt:

  1. Andrei Șerban – i s-a propus dar, judecând după trecerea timpului, probabil că nu acceptă să preia un status quo atât de periculos.
  2. Ioan Holender – a făcut aluzii că ar vrea, artiștii nu-l vor, incertitudine.
  3. Christian Badea – propus de „stradă” – greu de presupus că ar accepta un interimat fără reformă.
  4. Cristian Mihăilescu – propus din neant, un dinozaur.
  5. Tiberiu Soare – din nou, la cererea „revoluționarilor”.
  6. Vlad Conta – din nou, la cererea „revoluționarilor”.
  7. Sorina Munteanu – emanată și ea din „revoluție”.
  8. Iurie Florea – la cererea „revoluționarilor”.
  9. Rares Zaharia – demisia lui de la minister a creat multe speculații privind numirea lui.

Aștept pariurile dvs.

76 comments on “Bursa pariurilor la ONB

  1. Marius Bolos
    Aprilie 23, 2016

    Nu a existat nici un temei legal prin care gestul Ministrului de a-l retrograda pe Tiberiu Soare să își găsească justificarea prin urmare doresc și majoritatea dorește repunerea lui în funcție! EU ASTA SUSTIN!

    Apreciază

  2. Horia Ganescu
    Aprilie 23, 2016

    Perfect!

    Apreciază

  3. David Durand
    Aprilie 23, 2016

    Chiar si cu Tiberiu Soare , perioada de amor nu va dura prea mult: salariile nu se vor mari, premierele programate si baletele lui Kobborg se vor anula, salile se vor goli, iar conturile ONB vor vira in rosu… Nu prea vad cine ar putea accepta aceasta functie… Cu Alexandrescu sau fara, Opera este blocata… Iar personalitatile emanate din ” revolutie” , nu vor aranja nimic…

    Apreciază

    • David Durand
      Aprilie 23, 2016

      Am o idee… Sa se reintoarca Arbore… Era in mijlocul revolutionarilor… 😈

      Apreciază

    • mm
      Aprilie 23, 2016

      Tare mult suferim de mentalitatea „salvatorului”. In toate domeniile. Intrebarea este daca il alegem noi sau ne alege el pe noi?

      Apreciază

  4. Hector Mendoza
    Aprilie 23, 2016

    Am si Eu o idee, vad stupefiat ca trăiti într-o lume paralela, despre demnitate sau Pătrașcu nu mi interesează cine esti, sau cine pretinzi că esti, oriunde în lume să stie ca un colectiv bine organizat din punctul de vedere sindical, are ca premiza apărare intereselor ale angajaților, nu ca în ONB, peste sa stie ca atunci când un pseudodirector nu garanteaza aceste interese, are risc de a zbură a doua zi din instutia respectivă. Un exemplu: Ramon Vargas la opera din Mexic anul trecut, contestat de majoritatea colectivului. Opriți-vă cu linguseala când nu e cazu, si mai ales când ATI devenit opera fan de la o zi la altă.

    Apreciază

  5. David Durand
    Aprilie 23, 2016

    Ma intreb: domnul Tiberiu Soare a dat concurs pentru postul de dirijor in ultima saptamana ? Sau pentru postul de revolutionar ?

    Apreciază

    • David Durand
      Aprilie 23, 2016

      Dupa circul din aceasta seara, in orice tara civilizata conducerea Operei era preluata de o echipa neutra a Ministerului Culturii, domnul Soare si echipa responsabila de scandal concediati… Plus scuze oficiale pentru public

      Apreciază

  6. Lelio
    Aprilie 23, 2016

    According to Mr. Soare, he is again the new director of the ONB. The show tonight, once more, could not go on. Pretty much everyone in the audience supported the dancers on stage, who could not perform thanks to Mr. Soare’s antics!

    Apreciază

    • David Durand
      Aprilie 23, 2016

      It’s a shame… Mr Soare is not the director of the ONB… He is just a trouble maker !

      Apreciază

  7. Ionel Nita
    Aprilie 23, 2016

    O bataie de joc la adresa publicului, lasat a treia oara (a doua oara numai a mea) sa vina degeaba. Tiberiu Soare si membrii ONB o sa-si ia ONB inapoi de la Kobborg care a sechestrat-o, si o sa se spele cu ea pe cap, ca n-o sa mai vina nimeni, daca asa inteleg sa isi respecte publicul. Cata lipsa de tact. Orice dreptate pe care vor fi avut-o, s-a dus pe apa sambetei prin circul care a avut loc in aceasta seara. La adresa publicului.

    Apreciază

    • David Durand
      Aprilie 23, 2016

      Nu se mai poate continua asa… Circul din aceasta seara a depasit orice limita…

      Apreciază

    • shebba
      Aprilie 24, 2016

      Haideti sa nu generalizam ca publicul la Opera nu vine numai pentru acest domn K, iar inainte de dumnealui nu erau salile goale.

      Apreciază

  8. Cristina
    Aprilie 23, 2016

    Dle Patrascu,
    Vă mulţumesc pentru tot ce faceţi şi scrieţi de când a început întregul scandal de la ONB, mai ales în contextul unei prese româneşti care e amorţită aproape complet sau prea fricoasă/indiferentă să se amestece. Comportamentul partidei anti-JK este incalificabil. Iar pentru cei convinşi că Johan şi Alina au venit la ONB să se îmbogăţească, poate aţi putea menţiona în viitoarele dv articole şi următorul link, care conţine o informaţie prea puţin cunoscută.

    https://dancer.com/gm-artists/artists/alina-cojocaru/

    Apreciat de 1 persoană

    • Mihail Ghiga
      Aprilie 24, 2016

      E un gest foarte frumos, impresionant, tot respectul. Sper ca dansa sa danseze in continuare aici, cu sau fara JK. Nu exista o partida anti-Kobborg, din ce observ la fata locului, exista o partida anti-precedenta conducere, iar Kobborg a iesit in aparea acesteia, cerand reinstaurarea ei. Nu era momentul, problemele de acolo sunt bazic existentiale, au un wc la 350 de oameni, in acea institutie, e frig, e praf, etc. Ca e de vina fosta conducere sau politicienii care i-au lasat fara fonduri dupa alegeri nu e asta subiectul, nu era momentul pentru asa ceva.

      Apreciază

  9. Groucho
    Aprilie 23, 2016

    Vorbim despre postul de GM al ONB? Atunci, singurii care ar trece la o triere a CV-urilor sunt Holender si Mihailescu. Ceilalti, cu tot respectul pentru mari artisti ca Serban sau Badea si cu tot dispretul pentru impostori ca Soare, nu cred ca au calificarile necesare.

    De fapt, cate opere sunt conduse de artisti la baza? Mai niciuna.

    Apreciază

    • despredemnitate
      Aprilie 23, 2016

      Mihăilescu? Mă faceți să zâmbesc. În primul rând e regizor, unul slab. Iar experiența lui de la Opera Brașov ar fi relevantă dacă ar avea cu vreo 50 de ani mai puțin.

      Apreciază

      • Groucho
        Aprilie 23, 2016

        Corect. In concluzie, trebuie alta lista, ca din asta nu avem pe cine sa pariem.

        Apreciază

      • despredemnitate
        Aprilie 23, 2016

        Asta e lista în discuție. Alte nume nu au circulat în dezbaterile mai mult sau mai puțin publice. Dar nu înseamnă că nu pot fi luate în calcul și alte propuneri.

        Apreciază

  10. Groucho
    Aprilie 23, 2016

    Ar mai fi o varianta, ca tot traim in era tehnocratiei. Punerea ONB sub administrarea speciala a unei firme de consultanta gen pwc in vederea reorganizarii si identificarii unei structuri de conducere si a persoanelor calificate pentru asta. E ce s-a intamplat la ENO unde, dupa o serie de directorate dezastruoase, au adus o doamna cu background in consultanta de management sa puna treaba pe roate.

    Apreciază

    • despredemnitate
      Aprilie 23, 2016

      În aparență, da, așa este. Dar experiența de management cultural din România este, chiar și cu ajutorul pwc, nulă. Vorbim de o uzină de produs operă, cu o mie de angajați, cu foarte multe activități diferite dar și foarte specifice, în nici un caz de expoziții de poze sau târguri de cărți, marile proiecte culturale la modă.
      E mai adânc de atât.

      Apreciază

      • Groucho
        Aprilie 23, 2016

        Corect, trebuie sa fie din Romania, ca daca vin consultantii externi cu fee-uri de sute sau mii de euro pe zi, se baricadeaza ortacii in fosa de la ONB si nu-i mai scoti de acolo nici cu BGS-ul.

        Apreciază

  11. Mihail Ghiga
    Aprilie 23, 2016

    Desi nu sunt in acord cu „partidul” spre care inclinati, analiza dv. este interesanta As puncta cateva lucruri:
    – orice director vine, trebuie sa rezolve infrastructura, subsolul, caldura, etc.
    – nu pot paria, pentru ca am o preferinta clara, si revolutionara. Altfel, Holender normal ca s-a propus pe sine, el ar vrea oriunde si orice, numai sa fie ceva. Nu ca nu stie, sau nu are relatii, sau nu a facut, dar e sufocant. Ma bucur de noua alegere pentru festivalul Enescu, se va suprapune peste o munca facuta de o echipa locala foarte buna (parerea mea, nu dezbatem asta acum, cred).
    – e totusi teatru sustinut din bani publici. O institutie privata poate sa faca ce vrea, aici e mai complicat. Fiind bani publici, menirea operei nu e sa ne distreze, ci sa ne educe si sa ne culturalizeze, sporind gradul de civilizatie. Altfel, de distrat, sa fie distractie pe bani privati. E un moment greu, adevarul e la mijloc (ma rog, ma exprim politicos, cred ca e mai mult intr-o parte, dar poate nu total).
    – tot scandalul asta are totusi meritul de a atrage atentia asupra unor probleme generale din sistemul teatrelor.
    – tonul dv. ar fi mult, mult mai convingator daca s-ar armoniza cu restul articolelor de pe blog,. Calitatea profesionala a celor pe care-i criticati, sau a unora dintre ei NU este joasa, Ca sa nu polemizam despre Tibi Soare, sunt acolo tineri cantareti care au valoare si o vor avea si mai mare.

    Apreciază

  12. Mihail Ghiga
    Aprilie 24, 2016

    Of, si am uitat ce era mai important: declaratia lui J. Kobborg: Romanio, accepti asta? Europo, accepti asta? Lume?
    E delicios, e LOL, e… romanesc. Cinic vorbind, da, Romania si Europa si lumea accepta. Nu cred ca urmatorul dement care se va arunca in aer cine stie unde va striga: Nu accept sa plece Kobborg! Culmea e ca eu, care nu suport ce circ a facut, mi-as dori sa ramana, a dovedit ca s-a romanizat, si totusi vorbim de doi artisti foarte buni. Nu cred ca-s absolut indispensabili, dar as prefera sa se gaseasca un compromis. Dar isi taie singur craca, trebuia sa spuna: ok, am suprareactionat, colaborez cu oricine, scuze, hai sa muncim, asa ar fi pus un pic de presiune pe cealalta tabara. Dar cu Doamne, nu-i trasnesti? e doar amuzant.

    Apreciază

  13. despredemnitate
    Aprilie 24, 2016

    @ Mihail Ghiga

    În primul rând, nu este vorba despre contestarea calităților artistice ale celor puși în discuție. De altfel, aveți o dovadă foarte concretă a bunei mele credințe, în cornicile de la „Manon”, când am apreciat cât de obiectiv am putut prestațiile d-rei Dijmaru și ale d-nei Soare, fără nici o părtinire, deși domniile lor sunt adversare declarate ale lui Kobborg. Dar, a fi artist valoros, nu are nici o legătură cu managementul, care este o știință mult mai exactă. Tiberiu Soare a făcut greșeli incredibile, din prima zi și până azi. Și, veți vedea în continuare că nu se va opri.

    Repet pentru a nu știu câta oară: nu poate exista echidistanță atunci când vine vorba de xenofobie, de șovinism, de anarhie, de corupție.
    Se face foarte mare caz de corupția vechii echipe de conducere și mă deranjează foarte mult acuzațiile care i se aduc lui George Călin care nu face parte din nici un dosar. În schimb, revoluționarii îl au în mijlocul lor pe dl. Arbore asupra căruia apasă un dosar care te înfioară numai la citirea rechizitoriului.
    Dacă un criminal este suprins în flagrant, cum poți cere cuiva să fie imparțial între acesta și mort?

    De aceea mă lasă insensibil orice apel la „armonie” și alte compromisuri călduțe și vinovate.

    De partea celalată sunt numai dezvinovățiri neîndemânatice și perdele de fum (teroare, vorbit în șoaptă, libertate, toate rămase la nivel de poezii frumoase).

    Suntem în anul 2016, în Uniunea Europeană. Ce se întâmplă azi la ONB este de nivelul anilor ’90, din România democrației originale.

    Apreciază

    • Lia
      Aprilie 24, 2016

      DA …este la nivelul anilor ’90. Si acest lucru TREBUIE sa nu se repete . Luati, va rog tot ce este bun intamplat pana acum in muzica ! Nu daramati nimic pentru ca ne veti pune tot pe NOI ,POPORUL sa cautam in gunoie,in daramaturi, sa vedem ce mai putem culege !! . Porniti cu binele de pana acum si CONTINUATI munca celor buni . Eliminati din mers „lupta aceasta de divizare ,de carcoteala ,de „cine-i raul ,prostul ..HAIDETI REPREZENTANTI AI ACESTUI POPOR ROMAN SA CONSTRUIM ,NU SA PUNEM JOS TOTUL . Un DIRECTOR la OPERA nu trebuie sa cante ..dar trebuie sa stie cum se face asta? Varsta inseamna intelepciune si de muuuulte ori putere de munca .Trebuie doar VERTICALITATE ,RESPECTAREA REGULILOR ! ..Incetati acest razboi TAMPIT! Suntem datori COPIILOR acestei tari !

      Apreciază

  14. Mihail Ghiga
    Aprilie 24, 2016

    Bun, ma bucura ca nu mai contestam calitatile artistice ale celor implicati. Nu putem generaliza nici ca toti cei cca 500 sute de protestatari sunt corupti doar pentru ca vine cineva in mijlocul lor,
    Pana la urma, tot scandalul a pornit pentru ca s-a gresit cu o titulatura, cine a escaladat de acolo? Acum o saptamana, Tibi Soare era retrogradat la adjunct, Kobbord era director artistic balet (oficial), totul era rezolvat. De ce a mai fost nevoie sa se tensioneze situatia? Alina Cojocaru a refuzat sa danseze pentru ca nu stiu ce si nu stiu cum nu i-a convenit intr-o declaratie. Cei din opera au salarii de mizerie, n-au wc, n-au caldura, n-au corzi, etc. Nu stiu daca intelegeti, in ciuda dorintei de a avea mari spectacole la care sa ne simtim bine (solutie simpla: transformarea festivalului Enescu in stagiune), cat timp nu sunt rezolvate problemele de infrastructura, nu va merge. Sa zicem ca se concediaza toti romanii, si vine o mare orchestra, ce o sa faca, o sa cante la 16 grade, printre sobolani? Ca director, Calin (cel putin, ca el a prins mai mult asa) trebuia sa puna mana pe trafalet, sa i se faca poze asa, sa cheme fundatiile alea de curata lacuri si parcuri sa repare subsolul. NU E ASA COMPLICAT.

    Apreciază

    • despredemnitate
      Aprilie 24, 2016

      Vă rog, încetați guerilla asta și priviți puțin în ansamblu.
      Contest cu maximă ironie calitatea jenantă a corului Va, pensiero, dacă tot vorbim de obiectivitate.

      Apreciază

    • Cristina
      Aprilie 24, 2016

      Acel „nu ştiu ce” care nu i-a convenit Alinei Cojocaru a fost faptul că Vlad Conta a dat o declaraţie mincinoasă în care nereprezentarea spectacolului „Manon” era pusă pe seama „indisponibilităţii” lui Friedemann Vogel. Poate că dvs. vi se pare un fleac, ceva gen „Hai să închidem ochii, ce mare lucru ?”. Poate însuşi dlui Conta i s-a părut aşa. Nu înseamnă că aveţi dreptate. În plus, anularea spectacolului a fost anunţată din timp, nu s-a ajuns la situaţiile penibile din ultimele seri.

      Apreciază

    • David Durand
      Aprilie 24, 2016

      Printre calitatile unui manager se numara si diplomatia… Domnul Soare poarta un razboi. Nu comentez motivatiile sale… Si nici partea de adevar sau minciuna din ceea ce spune … Dar felul in care actioneaza nu va fi benefic Operei si nici artistilor ei. Dupa cele intamplate in aceasta seara,imaginea de nationalism si xenofobie trimisa lumii se va amplifica… Pe conturile unor cunoscuti critici de balet internationali se pot vedea imagini cu doamnele Fota si Dijmaru in rolurile de debut din baletele lui Kobborg… Si din aceasta seara… Cu comentariul ” disgusting” .Domnul Soare afirma dorinta de a aduce pe scena artisti si coregrafi straini.Nu cred ca va mai veni cineva…

      Apreciază

      • despredemnitate
        Aprilie 24, 2016

        Cu el acolo și cu domnul „nu moare Opera din atâta lucru”, cunoscut și sub numele de Vlad Alexandrescu, la Ministerul Culturii, nu. Sigură că nu.

        Apreciază

  15. Vlad W
    Aprilie 24, 2016

    Ce situatie trista a ajuns ONB. Am vazut si eu in seara aceasta, cit de departe este aceasta companie de a fi functionala – la un nivel ridicat .

    Nu prea am sperante, dupa ce am observat ce sa intimplat la non-spectacolul cu DSCH/The Dream. Tot personalul aiura – cintareti, masinisti, toti in fosa – agitaiti de T Soare – fara un scop precis, sau un argument logic si clar – tot intrun circ trist si confuz – plin de o ura diffusa si multa frustrare – si fara profesionism, si nici un respect fata de spectacol si spectatori.

    Si pe linga asta, dansatori foarte buni – ca Fota si Dijmaru – care aflu dupa, ca protestau de ‘discriminare’ – fiind distribuite in toate marile spectacole recente (incredibil – si inimaginabil – aceste pareri…) Ele – care acum ar putea sa zboare afara, fara probleme, cu ce au invatat de la maesti invitati, si ce au dansat recent in repertoriul serios de balet international, pe care ONB il are acum. ELE sau comportat fara nicu un sens, fara nici o logica. Toti depasiti de o emotie marcata – dar in-explicabila.

    Cum si de ce atita isterie ? – cum cred ei ca rezolva problema? – si care e reala problema? Pe linga o xenofobie distrugatoare – nu au putut sa elucideze O idee clara – o acuzatie rationala care ar putea sa ajute cazul lor, ca artisti prost platiti, intrun sistem ingrozitor de invechit.

    Parca toti in fosa erau prinsi intrun virtej de incoerenta totala.
    O situatie ingrozitoare pt ori ce manager care vine acum!

    Apreciază

    • David Durand
      Aprilie 24, 2016

      Bianca Fota putea incepe o cariera internationala… Nu inteleg aceasta sinucudere profesionala… De dragul de a face un spectacol cu Tugearu? De a-l avea ca maestru de balet pe Gigel Ungureanu? Sau si-a dat seama ca nu mai poate face fata cerintelor? Corina Dumitrescu ne-a incantat timp de 20 de ani! Dar oare va mai dansa la 46 de ani? De unde vine acest egoism?

      Apreciază

    • mm
      Aprilie 25, 2016

      Soare este terminat daca nu pune mana pe ONB. Este terminat si daca pune mana pe ea. Asta este plata cand faci politica in muzica.

      Apreciază

  16. David Durand
    Aprilie 24, 2016

    Poate domnul Alexandrescu isi va da seama ca trebuie sa inceapa prin a-l scoate de acolo…

    Apreciază

  17. Mihail Ghiga
    Aprilie 24, 2016

    Domnul Alexandrescu nu are cum sa-si dea seama de nimic. Independent de disputa, felul in care a gestionat situatia e lamentabil.

    Apreciază

  18. Groucho
    Aprilie 24, 2016

    Webmasterul inca nu a trecut de partea poporului😉

    http://www.operanb.ro/stiri/anunt-catre-public

    Apreciat de 1 persoană

  19. Groucho
    Aprilie 24, 2016

    Eu am o nedumerire: ce cauta Soare la / in opera? Inainte de inceperea intregului scandal parca nu mai era angajat acolo, nu? Dupa care a fost numit, apoi revocat, deci teoretic nu are absolut nici o calitate. Asadar, nu exista motiv pt. care sa nu poata fi scos cu politia / jandarmii / mascatii din sediu si chiar din curtea operei.

    Apreciază

    • David Durand
      Aprilie 24, 2016

      Poate a dat concurs in ultimele doua saptamani… Dar nu vad cum… Era prea ocupat sa scormoneasca in contractele baletului… Probabil il da azi ,in Parcul Titan ,la spectacolului cu Iepurasul…

      Apreciază

  20. Mihail Ghiga
    Aprilie 24, 2016

    Lol! Webmasterul, intr-adevar, nu pare de partea poporului. Probabil e un serviciu externalizat, platit bine. Altminteri, situl, advertisingul, importul de staruri si proiecte de lux sunt partile pozitive ale managementelor anterioare. Cat s-au platit, ce si cum, nu e treaba mea sa dezbat, ca idee in sine, nu e rea. Nu stiu cum sa explic, pentru ca banuiesc ca cea mai mare parte a contributorilor nu sunt de specialitate, dar nu poti avea varf fara o baza solida, iar baza a fost crunt neglijata.. Starul sta pe umerii unei piramide umane, daca dupa ce ca ii tine in frig si intuneric si foame le si scuipa in cap, sansele sunt ca piramida sa-l arunce jos.
    Imaginea lui Kobborg e ca dicteaza unui ministru, ministrul pare extrem de slab. Solutii ca sa plece toti „raii” din opera sunt utopice. 5-600 de someri pentru fitele a doi balerini?

    Apreciază

    • David Durand
      Aprilie 24, 2016

      Aveti dreptate : nu poate fi data afara toata lumea.. Si nimeni nu isi doreste aceasta…Dar ideea ca Tiberiu Soare, cunoscut pentru impulsivitate si lipsa de tact, ar fi putut realiza un echilibru intre baza si piramida, mi s-a parut de la inceput gresita. Kobborg nu este responsabil de lucrarile de renovare din ONB… Nici de situatia Baletului din ultimii 15 ani: un ansamblu imbatranit ( nu se mai poate dansa bine la 46 de ani), coregrafi care nu mai montau nimic, repertoriu saracit. Discursul domnului Tugearu poate impresiona doar pe necunoscatori: Irinel Liciu nu mai este, marii balerini au plecat de mult, tinerii coregrafi din CND nu au avut acces la scena ONB …

      Apreciază

      • David Durand
        Aprilie 24, 2016

        Poate nu de specialitate… Dar crescut la scoala de opinie a Casei de Creatie de la Cumpatul… Unde ne-am intersectat candva, in copilarie 😀

        Apreciază

      • Mihail Ghiga
        Aprilie 24, 2016

        Apreciez raspunsul. Din pacate, problemele de la opera sunt foarte adanci, mai adanci decat unul sau doua sau n directorate precedente. Poate Tiberiu Soare nu e un maestru de tact, (domnul Kobborg e o mimoza, asta e sigur) dar e un om potrivit sa lupte pentru rezolvarea unor situatii stringente si grave. Cel putin ACUM, e un om mai mult decat potrivit. Pe acest blog sunt multe, multe articole bune, care ajuta ascultatorii sa-si faca o idee despre muzica, tonul ultimelor articole nu-i face un serviciu. A generaliza ca toti cei care au alta opinie sunt comunisti, trogloditi, xenofobi, nulitati, nu e numai o greseala, e contraproductiv. E la fel ca si ce a facut Kobborg, nu a purtat dialog, a plecat de la premisa ca toti suntem niste trogloditi.

        Apreciază

    • despredemnitate
      Aprilie 24, 2016

      Deci Tiberiu Soare a început și el reforma de sus în jos, de la șeful baletului spre bază. Bun așa.

      Apreciază

    • Groucho
      Aprilie 24, 2016

      Recunosc ca aproape ma dezarmeaza dezinvoltura cu care proiectati ineptie dupa ineptie. Care 5-600 si ce fitze? Pana acum, cine a fost singurul care si-a depus demisia si a fost gata sa plece? Kobborg. Care sunt acele sute de persoane pe care nu le mai agreeaza? Doua. Soare, care a intrat cu bocancii de kominternist in balet si Conta, care a incercat sa il atraga intr-un mic shmen romanesc. Despre Calin nu stim, e cuvantul unui ministru compromis impotriva cuvantului lui K. Tind sa il cred pe K.

      Imi e sincer mila de cei 5-600 despre care vorbiti care au ajuns masa de manevra a unui complexat si frustrat ca Soare care pe zi ce trece se afunda tot mai mult intr-o groapa din care artistic oricum nu mai iese niciodata.

      Apreciat de 1 persoană

  21. Mihail Ghiga
    Aprilie 24, 2016

    O intrebare, cat de competent pare dl Calin, daca il da afara pe Hotea, pe care-l platea cu 1500 ron, si el, dupa aceea, castiga Operalia? hm….

    Apreciază

    • despredemnitate
      Aprilie 24, 2016

      Nu putem ști motivul real al rupturii lui Ioan Hotea de ONB. Având în vedere temperamentul său cam vulcanic, nu înclin deloc spre varianta povestită pe un site ultranaționalist cum e activenews.
      Nu vi se pare deloc ciudat că articolele care susțin „revoluția” ONB nu ajung decât în zone mlăștinoase ale Internetului? activenews, ziaristionline sunt niște orori eurospceptice, șovine, antiamericane etc.

      Apreciază

      • David Durand
        Aprilie 25, 2016

        Exact… Sfinti urmasi ai „Romaniei mari” !

        Apreciază

    • Groucho
      Aprilie 25, 2016

      Daca Hotea era in razboi cu fostul management sau invers, cum se face ca totusi a fost distribuit in premiera Traviata?

      Apreciază

  22. Groucho
    Aprilie 24, 2016

    Daca e sa vorbim despre baza si varf….

    Dinca a adus o serie de „varfuri”, pe care le-a remunerat corespunzator, care au proiectat o lumina neiertatoare asupra a doua aspecte: mediocritatea artistica trista in care se complacea baza, masa, pana atunci, dar si mizeria materiala care o insoteste pe prima.

    Dincolo de asta, ce anume s-a schimbat fundamental in privinta „bazei”, a „masei”, in timpul lui Dinca fata de, sa zicem, timpul lui Arbore (care acum face baie de multime printre revolutionari)? Poate cineva sa ne lumineze? Preferabil cu date si fapte.

    Apreciază

    • Mihail Ghiga
      Aprilie 24, 2016

      nu stiu daca Arbore e reprezentativ pentru situatia de acum. daca se plimba, e dreptul lui, ma indoiesc fff mult ca are vreo influenta asupra celorlalti

      Apreciază

  23. Mihail Ghiga
    Aprilie 24, 2016

    E prea mult scandal din partea lui Kobborg. Ca s-a indignat pentru degradarea lui pe site, inteleg. Ca si dupa ce ai primit postul si Tibi Soare a fost retrogradat mai faci scandal, nu inteleg. Nu e treaba lui Kobborg sau Cojocaru si nu e profesionist. Conta i-a ofensat cu ce, ca a vrut sa atenueze o declaratie? WHAT? Pretexte ca sa faca presiune sa-l aduca inapoi pe Calin. Dupa ce Calin a fost re-demis, au schimbat-o, ca acum ar lucra cu oricine. Dupa aia, declaratia cu Romanieeeee! Doreleeee! cum suporti?
    Am o veste, Kobborg nu e Dumnezeu, e un angajat platit din bani publici, si inca platit la cel mai bun standard. Nu-i convine, altul la rand. E platit sa lucreze, nu sa impuna el ce director vrea, E plina lumea de artisti care lucreaza cu directori pe care nu-i suporta.

    Apreciază

  24. David Durand
    Aprilie 24, 2016

    Spectacolul din Titan cu Iepurasul s-a anulat din cauza de vreme urata… Intalnirea revolutionarilor se organizeaza pentru ora 18… Inca o seara cu scandal… Si fara Shakespeare

    Apreciază

  25. despredemnitate
    Aprilie 24, 2016

    Armistițiu de Weekend (căci în Weekend au loc multe ciubucuri muzicale)
    Marți, vicepremierul Vasile Dâncu se întâlnește cu reprezentanții „revoluției” ONB.
    Vreun update la listă?
    Vreun vot?

    Apreciază

    • Groucho
      Aprilie 24, 2016

      Ion Caramitru si fuziunea onb cu tnb

      Apreciază

    • David Durand
      Aprilie 24, 2016

      Armistitiu, armistitiu… Dar comitetul revolutionar l-a executat pe Mihai Cosma la scena deschisa…

      Apreciază

    • David Durand
      Aprilie 25, 2016

      Nu mi se pare normal… Tiberiu Soare continua politica de umilire publica inceputa cu Johan Kobborg… Dl Cosma este inca in Opera… Daca se considera necesar, viitoarea conducere il va demite. Dl Soare nu are nimic de spus in fata publicului: nu este director… si cred, nici dirijor angajat!

      Apreciază

  26. despredemnitate
    Aprilie 24, 2016

    Haideți să privim puțin mai de sus situația, căci așa se vede mai clar unde e dilema:

    1. E numit Soare => ONB pierde tot baletul și devine un simbol al politicilor culturale naționaliste, o instituție complet închisă față de Europa.
    2. E numit un director de „talie internațională” => nu se poate decât la schimb cu o reformă profundă, pe care guvernul nu are curaj s-o facă în an electoral.

    E atât de simplu. Soluțiile de compromis sunt ridicole, nu că n-ar exista și ele.

    Apreciază

    • David Durand
      Aprilie 24, 2016

      Vor avea curajul politicienii sa adopte a doua solutie?

      Apreciază

      • mm
        Aprilie 25, 2016

        Nu. Romania este inca plina de comunism mascat. Este plina de pile si mafii si povesti. Mai dureaza si va fi nevoie de lupte grele. Culmea este ca romanii din sistem nici nu au mari sanse sa inteleaga cat de deprimati sunt si cat de mult transmit acest lucru generatiilor viitoare. Par niste oameni fara viitor.

        Apreciază

      • Nadia Ramasawmy
        Aprilie 25, 2016

        Intai de toate ce are anul electoral cu acest guvern, cand membrii sai nu se gandesc la realegere ? Imaginati-va ca guvernul Ponta ar fi avut de gestionat aceasta criza. Omul care a desfiintat canalul TV Romania Cultural si a distrus ICR ar fi fost mai potrivit sa o rezolve? Sau poate domnul Oprea ar fi fost solicitat sa rezolve aceasta problema.

        Nu vad ce treaba are guvernul sa reformeze ONB. Eventual ar putea schimba destinatia unor bani de la Catedrala alocandu-i la Opera.

        Apreciază

    • David Durand
      Aprilie 25, 2016

      In ciuda afirmatiilor doamnei Irina Iordachescu, Opera va ramane apanajul elitelor… Scandalul de la ONB intereseaza o minoritate in tara … In schimb, daca se alege solutia Soare, deficitul de imagine al guvernului Ciolos in presa internationala risca sa produca ceva probleme in sfera politica.

      Apreciază

      • Groucho
        Aprilie 25, 2016

        De acord. Conflictul a capatat o dimensiune internationala nesperata, incat riscul de imagine in cazul reinscaunarii lui Soare este imens. Mai degraba vor merge pe o varianta de tipul un „Conta” pus de forma, cu Soare undeva in spate, dar la control.

        Din nefericire, lucrurile au degenerat in asa hal, incat nu vad posibila o revenire a lui Kobborg in actuala situatie. Poate doar daca vor opta pentru o separare completa a baletului de opera, cum e la Covent Garden, de ex. Doua entitati distincte care impart o sala. Si tot ramane problema orchestrei.

        Apreciază

  27. Groucho
    Aprilie 25, 2016
  28. Lector Hopez
    Aprilie 25, 2016

    Gata, ți-au raportat minerii/xenofobii contul de facebook? Nu, nu, ei nu sunt xenofobi😀

    Apreciază

  29. violetta
    Aprilie 25, 2016

    Verifică-ți contul FB. Ai supărat-o pe divă🙂, bănuiesc că Zucky n-a auzit de tine, încă🙂

    Apreciază

  30. Lector Hopez
    Aprilie 25, 2016

    Pătimiți amândoi? A dispărut și contul d-nei Irina Iordăschescu. Război în toată regula. Să vedem cine #Ritona vincitor!#🙂.

    Apreciază

  31. Pingback: April, Bloody April | Despre Opera

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Information

This entry was posted on Aprilie 23, 2016 by in Nou și interesant and tagged .

Cele mai bine evaluate

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Alătură-te altor 3,542 de urmăritori

Follow Despre Opera on WordPress.com

Despre Opera pe Facebook

%d blogeri au apreciat asta: